vrijdag 24 oktober 2008

IJmuiden - New Castle met de boot

Wij zijn met de boot van IJmuiden naar New Castle gevaren. Heen met de M.s. King of Scandinivia en terug met de Princess of Norway. Op de heenweg was het windkracht 6 met uitschieters naar windkracht 8. Persoonlijk ben ik erg zeeziek geworden met mijn dochter van 4. Allebei hebben wij op de boot bij de receptie een zeeziekpilletje genomen. Het is aan te raden de pil van te voren te nemen en niet tijdens de bootreis. Maar ik had nooit gedacht dat ik zeeziek zou worden. Veel mensen waren zeeziek en het eten bleef ook onaangeroerd. Ook ik als grote eter had geen trek.
De bedden waren goed. Ik heb redelijk goed geslapen. Wel hoorde ik de motor van de boot en het klotsen van het water. New Castle is een mooie stad met veel winkels. De transfer van de boot naar de New Castle is goed geregeld. Het betreft buslijn 327. 3 pond voor een volwassene en 2 pond voor een kind enkele reis. Je wordt bij het Centraal Station van New Castle afgezet. Maar de transfer van boot naar het centrum van New Castle zat bij de reis inbegrepen. De kidsclub op de boot is ook goed verzorgd. Al met al 3 dagen leuke eneverende dagen gehad. Jij moet het wel treffen met het weer. Maar gelukkig hadden wij goed weer. Waarschijnlijk gaan wij nog wel een keer. Maar EuroDisney staat ook op mijn verlanglijstje. Maar ik moet nog even sparen voor dit tripje.

Links:
http://www.eldon-square.co.uk/
http://www.metrocentre-gateshead.co.uk/

Een korte treinreis van 10 minuten vanaf station Newcastle brengt u naar het Kasteel en de Kathedraal van Durham, hoog gelegen boven de oude geplaveide straten. Genesteld aan de kust van Northumberland vindt u het rustige en beeldschone Lindisfarne. En dit zijn nog maar twee van de vele plekken die u niet mag missen!

Om een glimp op te vangen van een stukje Noordoost Engeland; kijk even op onze online tv-film op www.visitnortheastengland.com\nl

Geen opmerkingen: