zaterdag 31 januari 2009

Net zo'n succes als de Fabeltjeskrant?


De makers van de Fabeltjeskrant probeerden eind 1970 hun succes te verbreden en kwamen met de Woefs en de Lamaars, met in de hoofdrol ijverige Woefs en aartsluie Lamaars, onduidelijke hondachtige dieren die geen lang leven beschoren bleken. Kinderen vonden de verhaaltjes te ingewikkeld (laat maar zitten) en na drie maanden werd de serie gestopt. Sommige figuurtjes keerden daarna terug in nieuwe afleveringen van de Fabeltjeskrant.
Er was een hond die Woefkas heette, dat was de verteller, dezelfde rol als Meneer de Uil, dat gebeurde allemaal in het wereldje Nijverdal. Het oranje figuurtje heet Kleine Bons.

Genius SP-S110 luidsprekers

Genius SP-S110 2-Piece stereo speaker
  • Compact design great for slim monitor
  • Easy to set up with your personal entertainment

Applications:

For use with PC's, CD and MP3 players. Compatible with MAC system.

Notes: Power cord may look different depending on the voltage

http://www.geniusnet.com/

RMS: 1 Watt

Stuureenheid: 50 x 90 mm

Frequentierespons: 160 Hz - 20 kHz

Signaal-ruisverhouding: 70 dB(A)

Voeding: ingeboude nettrafo

Jacks voor de voeding, het volume en de hoofdtelefoon

Afmetingen (BxHxD): 67 x 174 x 74 mm (elk)

Voor 6 euro gekocht bij Media Markt in Alkmaar

dinsdag 27 januari 2009

Verbeterde windturbine

Verbeterde windturbines, met rotors voor en achter, een korte en lichte mast, en met de generator onderin, aangedreven via een hydromotor.

Wonen in een piramida

Wonen in een piramide: een heuvelgebouw naar ontwerp van de gebroeders Das en in kleinere vorm gerealiseerd in Houten.

donderdag 22 januari 2009

Brilmerk Silhouette

Tegenwoordig zijn weinig merken meer uniek. Namaak is aan de orde van de dag en Lucebert zei ooit al “alles van waarde is weerloos”. In een wereld die aan zoveel veranderingen en concurrentie onderhevig is, is het bovendien moeilijk om op te vallen.
Toch lukt het sommige merken wel….

Hoeveel parfums zijn er wel niet verkrijgbaar? Kijk in het badkamerkastje van de gemiddelde vrouw, en tegenwoordig ook man, en je ziet een keur aan odeurs. Toch is er één parfum dat als sinds 1921 bestaat en dat iedereen kent: Chanel Nr. 5. Het parfum wordt wereldwijd nog steeds als een van de beste merken verkocht. Ook interieurs zijn aan vele trends onderhevig, maar de Barcelona stoel van Mies van der Rohe uit 1929 en het ei van Jacobsen uit 1958 zijn nog steeds gewild. Niet alleen materiële zaken, maar ook personen kunnen in hun vakgebied uitgroeien tot een begrip en komen bij velen als eerste in de gedachten op bij het noemen van een bepaalde beroepscategorie. Wie van u denkt er bij schilders aan Rembrandt of Pablo Picasso of bij regisseurs aan Francis Ford Coppola of Roman Polanski? Muziek en madonna, religie en Gandhi, president en Bill Clinton zijn slechts enkele voorbeelden van de vele één-en-één-is-twee-associaties.

Bril als icoon

Het prominente reclamebedrijf Saatchi & Saatchi, dat reclamecampagnes voert voor bedrijven over de hele wereld, houdt een lijst bij met zulke “merknamen”. Artikelen, plaatsen, bedrijven of personen die hun naam hebben gevestigd en uniek zijn in hun soort worden hieraan toegevoegd. Opgenomen worden in deze lijst is een hele eer. Zo ondervond ook Silhouette. De brillenfabrikant is sinds 2006 met het “Titan Minimal Art”-ontwerp opgenomen in het Lovemarksboek van Saatchi & Saatchi.

Astronautisch licht

Bij de ontwikkeling van de “Titan Minimal Art” waren de belangrijkste uitgangspunten dat de bril niet mocht opvallen, uiterst comfortabel en schroefloos moest zijn. Cosmetische harmonie tussen gezicht en bril stonden hoog in het vaandel. Eigenaar Arnold Schmied Junior wilde een lichte bril, die eerst het gezicht laat opvallen en dan pas de bril. Het randloze montuur weegt dan ook slechts 1,8 gram en is daarmee de lichtste bril ter wereld. Niet voor niets wordt de bril al jaren gedragen door astronauten. Hij is namelijk zo licht dat hij in een gewichtsloze ruimte niet eens gaat zweven en dus altijd goed op de neus van de astronauten blijft zitten. Sinds 1992 hoef je echter niet meer het heelal in om de bril te kunnen dragen en is hij ook in de winkel verkrijgbaar. Al vanaf de lancering is de “Titan Minimal Art” de best verkochte bril van Silhouette, ondanks het feit dat er in de loop der jaren tal van andere monturen zijn ontwikkeld en de techniek is gemoderniseerd. Sommige innovaties zijn sterk en tijdloos genoeg om decennia lang overeind te blijven.


woensdag 21 januari 2009

Volkswagen België

VOLKSWAGEN BELGIË
Koning Albert Allee 10
Antwerpen 21 januari 2009
MEDEDELING AAN HET PERSONEEL
Geachte werknemer,

Het zal u niet ontgaan zijn dat de wereld thans in een financiële crisis verkeerd. Naast de monetaire wereld raakt het nu ook de autobranche. Zo ook VOLKSWAGEN. Wij zien ons dan ook genoodzaakt personeel af te stoten maar stellen het zeer op prijs dat een zeer groot deel van onze medewerkers inmiddels akkoord is gegaan met de aangeboden vertrekpremie en daar zo enthousiast op heeft gereageerd. Een ieder die vrijwillig de firma verlaat, krijgt gratis een POLO. Namens de gehele directie: bedankt voor uw inzet en veel plezier met uw POLO.

De directie Volkswagen België

ps: Wilt u bij Personeelszaken aangeven of u een polo wenst met lange mouwen of een met korte mouwen?

Tegels

http://www.tonscholten.nl/ 8A10 Seashell pink, 29,30 euro per m2 Intercodam Keramiek, tegels 98 mm x 98 mm; Portazul Handmade 13x13cm Dutch delight 13x13cm grey Algarve 13x13cm creammix Badkamer: Vloertegel Nero 30 x 60 cm, 44,95 euro per m2 www.koltegels.nl Kol Tegels Stephensonstraat 31 2014 KB Haarlem Tel. 023-5101000 Fax: 023-5240935 Emailadres: info@koltegels.nl www.winchestertile.com KO4499C, afmeting 12,9 x 12,9 cm, 1278968 Biscuit 1270283 1272173, craqelue 1270166, 13x13 cm, 4,70 euro per stuk 1269541 4,20 euro per stuk 1270167 creme decortegel 1269590 creme 4,20 euro per stuk metrotegels 22x9 cm glimmend 12,9x12,9 cm 1278968 www.harlinger.nl Tegels uit Harlingen

Venis keramiektegels voor in de badkamer venis@@venis.com Villareal Venis ceramica de Elite