zaterdag 15 augustus 2015
Fehmarnbelt Link Tunnel
De Fehrmarnbelt Link Tunnel moet een verkeers- en spoorbrug van 19 kilometer worden over een zee-engte met dezelfde naam. De Fehrmanbelt Link moet in 2018 in gebruik worden genomen. Kosten 5 miljard. Met de brug moet de reistijd tussen Hamburg en Kopenhagen een uur korter worden.
Nieuwe Lego Ninjago produkten najaar 2015
Airjitzu (De strijd gaat verder in de lucht)
Ninjago-poppetjes:
Ninjago-poppetjes:
- Morro (Meester der Wind)
- Ronin (Meesterdief)
- Soul Archer (De Boogmeester)
- Wrayth (De ketenmeester)
- Ghoulter (De zeismeester)
- Bansha (De zwaardmeester)
Ninjago-dozen:
70733 Blaster motor
70730 Ketting Voertuig Hinderlaag
70734 De draak van Meester Wu
70735 Ronin's R.E.X.
70736 Aanval van de Morro Draak
70737 Titanium Mecha Duel
70738 Laatste vlucht van de Destiny's Bounty
zondag 7 juni 2015
Aannemersorganisatie SAA-one
Bouwprojecten:
A10 Oost/A1
Voor het verbreden van de acht kilometer snelweg A10 Oost/A1 Diemen is 25 miljoen kilo asfalt gebruikt en 70.000 m3 glas voor de 12 kilometer nieuwe geluidsschermen. Ook wordt 114 kilometer aan belijning aangebracht en worden 300 nieuwe lichtmasten geplaatst.
Aquaduct Vechtzicht
Het aquaduct bij Muiden is de allergrootste in zijn soort. Bouw grootste aquaduct ter wereld. De totale lengte is 620 meter en waar de wegen onder de Vecht doorgaan is de breedte 65 meter. In totaal zijn zo'n 5300 heipalen gebruikt, dat betekent dat er voor 90 kilometer aan betonnen palen de grond is ingeslagen. Er is 25,2 miljoen liter vloeistof met gel geïnjecteerd om het water buiten te houden. Daarvoor is er 42.000 keer in de bodem "geprikt". Gereed 2020.
Spoorbrug
De spoorbrug over de A1 wordt 255 meter lang, 17 meter breed en 55 meter hoog. Er wordt 7300 ton staal en 7200 ton beton en ballast gebruikt. Er zijn twee bogen die elk uit 17 delen bestaan.
Voor de fundering van de nieuwe brug over het Amsterdam Rijnkanaal (ARK) is maar liefst negen miljoen kuub zand uit het IJsselmeer gehaald. De brug wordt 280 meter lang, waarvan 140 meter boven het water, en bestaat uit 19.000 m3 beton.
De spoorbrug over de A1 wordt in 2016 naar zijn definitieve plek gereden.
Heel precies worden de twee brughelften synchroon gebouwd, zodat ze elkaar op 26 juni kunnen "kussen". Gereed 2016.
Project A9 Holendrecht-Diemen, de Gaasperdammerweg
Hier komen extra rijstroken en een drie kilometer lange tunnel door Amsterdam-Zuidoost. Gereed 2020.
Project Verbreding van de A6 bij Almere, dwars door het Floriade-terrein
Gereed 2020. A6 Buiten-Oost, extra rijstroken en verlaging A6 bij Weerwater.
Project A9 in Amstelveen
Die zou ondertunneld worden, maar wordt nu over een lengte van 1300 meter verdiept aangelegd. weguitbreiding, 2 overkappingen. Gereed 2024-2026.
Brug A1 Amsterdam-Rijnkanaal met 9 rijstroken
Gereed 2020.
A10 Oost/A1
Voor het verbreden van de acht kilometer snelweg A10 Oost/A1 Diemen is 25 miljoen kilo asfalt gebruikt en 70.000 m3 glas voor de 12 kilometer nieuwe geluidsschermen. Ook wordt 114 kilometer aan belijning aangebracht en worden 300 nieuwe lichtmasten geplaatst.
Aquaduct Vechtzicht
Het aquaduct bij Muiden is de allergrootste in zijn soort. Bouw grootste aquaduct ter wereld. De totale lengte is 620 meter en waar de wegen onder de Vecht doorgaan is de breedte 65 meter. In totaal zijn zo'n 5300 heipalen gebruikt, dat betekent dat er voor 90 kilometer aan betonnen palen de grond is ingeslagen. Er is 25,2 miljoen liter vloeistof met gel geïnjecteerd om het water buiten te houden. Daarvoor is er 42.000 keer in de bodem "geprikt". Gereed 2020.
Spoorbrug
De spoorbrug over de A1 wordt 255 meter lang, 17 meter breed en 55 meter hoog. Er wordt 7300 ton staal en 7200 ton beton en ballast gebruikt. Er zijn twee bogen die elk uit 17 delen bestaan.
Voor de fundering van de nieuwe brug over het Amsterdam Rijnkanaal (ARK) is maar liefst negen miljoen kuub zand uit het IJsselmeer gehaald. De brug wordt 280 meter lang, waarvan 140 meter boven het water, en bestaat uit 19.000 m3 beton.
De spoorbrug over de A1 wordt in 2016 naar zijn definitieve plek gereden.
Heel precies worden de twee brughelften synchroon gebouwd, zodat ze elkaar op 26 juni kunnen "kussen". Gereed 2016.
Project A9 Holendrecht-Diemen, de Gaasperdammerweg
Hier komen extra rijstroken en een drie kilometer lange tunnel door Amsterdam-Zuidoost. Gereed 2020.
Project Verbreding van de A6 bij Almere, dwars door het Floriade-terrein
Gereed 2020. A6 Buiten-Oost, extra rijstroken en verlaging A6 bij Weerwater.
Project A9 in Amstelveen
Die zou ondertunneld worden, maar wordt nu over een lengte van 1300 meter verdiept aangelegd. weguitbreiding, 2 overkappingen. Gereed 2024-2026.
Brug A1 Amsterdam-Rijnkanaal met 9 rijstroken
Gereed 2020.
vrijdag 8 mei 2015
Voetrenner in plaats van slomme voetganger
Voetrenner in plaats van slomme voetganger
Zeichen 133
Zeichen 350 Zebrastreifen
Zeichen 136
Een "voetrenner" op een verkeersbord vergroot de levenskans van een voetganger op de straat duidelijk. Dit blijkt uit een studie uit de Verenigde Staten in het vakblad "Journal of Consumer Research". Beelden die uitzien als bewegende beelden blijken ons eerder bewust te worden van de verkeerssituatie.
Deskundigen, zoals Ryan Elder van de Brigham Young University, stellen dan ook voor om de verkeersborden dynamischer af te beelden.
Zeichen 133
Zeichen 350 Zebrastreifen
Zeichen 136
Een "voetrenner" op een verkeersbord vergroot de levenskans van een voetganger op de straat duidelijk. Dit blijkt uit een studie uit de Verenigde Staten in het vakblad "Journal of Consumer Research". Beelden die uitzien als bewegende beelden blijken ons eerder bewust te worden van de verkeerssituatie.
Deskundigen, zoals Ryan Elder van de Brigham Young University, stellen dan ook voor om de verkeersborden dynamischer af te beelden.
maandag 6 april 2015
Ontwerprichtlijnen
Ontwerprichtlijnen:
·
NEN
2443 “Parkeren en stallen van personenauto’s op terreinen in garages”
·
Ontwerprichtlijn
steigers (SBR/CURnet)
·
Civieletechniek.net
·
Kunststofcomposieten: Materiaal- en ontwerprichtlijn 96
“Vezelversterkte kunststoffen in bouwkundige en civiele draagconstructies”
CUR 166 Berekening van damwandconstructies
CUR 166 Berekening van damwandconstructies
Verkeersbelasting
Loadmodel 1,2 assen van 300 kN met een gelijkmatige verdeling van 9 kN/m2. Of de vereenvoudiging van 50 kN/m2 over een oppervlak van 2x1 meter (CUR 166).
Verkeersbelasting
Loadmodel 1,2 assen van 300 kN met een gelijkmatige verdeling van 9 kN/m2. Of de vereenvoudiging van 50 kN/m2 over een oppervlak van 2x1 meter (CUR 166).
zondag 5 april 2015
Coachingsmethode Robert Bridgeman
Coachingsmethode Robert Bridgeman
Coachingsmethode Steve Radcliffe. De door hem ontwikkelde FED-methode staat voor Future - Engage - Deliver. Die drie woorden vormen de basis van zijn no nonsense benadering van leiderschap. De Brit benadrukt de noodzaak om behalve resultaatgericht te denken, ook duidelijk mensgericht bezig te blijven. Wie in de leiderschapsmodus wil komen, moet beginnen met denken in de toekomst. Alles begint met een visie, een strategie, missie of doel. Laat beperkende gedachten zoals dit kan ik niet, want ik ben te oud, te jong of niet goed genoeg, achterwege. Wees enthousiast, besef dat jouw energie besmettelijk is, en zoek de verbinding.
Investeer in het bouwen van stevige relaties met anderen. Verzamel de juiste mensen om je heen. Alleen dankzij wederzijds vertrouwen en elkaar iets gunnen kun je alle doelen bereiken en uiteindelijk jouw dromen in de praktijk brengen. Kom echter wel in actie. Deliver, doe wat je belooft en anderen in het vooruitzicht heb gesteld. Want alleen visie, zonder actie, blijft steken in weinig meer dan een mooie droom of fantasie.
Tekenen afdrukken (insteek)
Opdrachtbrieven met handtekening regelen
Waarmerken van bestek en tekeningen
Brieven aanpassen (kwaliteit), hierdoor nieuwe handtekening ophalen
Boekingscodes regelen
Afdrukken maken voor toezicht
Niet versturen, geen goede ervaringen
1 afdruk voor toezichthouder
Coachingsmethode Steve Radcliffe. De door hem ontwikkelde FED-methode staat voor Future - Engage - Deliver. Die drie woorden vormen de basis van zijn no nonsense benadering van leiderschap. De Brit benadrukt de noodzaak om behalve resultaatgericht te denken, ook duidelijk mensgericht bezig te blijven. Wie in de leiderschapsmodus wil komen, moet beginnen met denken in de toekomst. Alles begint met een visie, een strategie, missie of doel. Laat beperkende gedachten zoals dit kan ik niet, want ik ben te oud, te jong of niet goed genoeg, achterwege. Wees enthousiast, besef dat jouw energie besmettelijk is, en zoek de verbinding.
Investeer in het bouwen van stevige relaties met anderen. Verzamel de juiste mensen om je heen. Alleen dankzij wederzijds vertrouwen en elkaar iets gunnen kun je alle doelen bereiken en uiteindelijk jouw dromen in de praktijk brengen. Kom echter wel in actie. Deliver, doe wat je belooft en anderen in het vooruitzicht heb gesteld. Want alleen visie, zonder actie, blijft steken in weinig meer dan een mooie droom of fantasie.
Tekenen afdrukken (insteek)
Opdrachtbrieven met handtekening regelen
Waarmerken van bestek en tekeningen
Brieven aanpassen (kwaliteit), hierdoor nieuwe handtekening ophalen
Boekingscodes regelen
Afdrukken maken voor toezicht
Niet versturen, geen goede ervaringen
1 afdruk voor toezichthouder
Labels:
coaching,
Deliver,
Engage,
FED-methode,
Future,
Robert Bridgeman,
Steve Radcliffe
Abonneren op:
Posts (Atom)